
ترفندهایی برای استعلام سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل و شماره تلفن ثابت


ترفندهایی برای استعلام سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل و شماره تلفن ثابت
تصور کنید سالهاست از یک سیمکارت استفاده میکنید، حالا شمارۀ این سیمکارت شمارۀ اصلی و کاری شماست که اپلیکیشنهای مختلفی را با این شماره نصب کردید. یکروز که برای ثبت اطلاعاتی خاص به وبسایتی مراجعه کنید، هنگام ثبتنام از شما شماره تلفن همراهی خواسته میشود که به نام خودتان است. وقتی شماره همراهتان را وارد میکنید، با این پیغام مواجه میشوید که مالک این سیمکارت نیستید. مطمئنم که شوکه میشوید! پس مالک خط تلفن همراهتان کیست؟ این سیمکارت سالها دست شما بوده، پس چطور به اسم شما نیست؟
فهرست مطالب
1 – چرا شما مالک سیمکارتتان نیستید؟
2 – قوانین مربوط به تعیین مالکیت خطوط تلفن همراه را بدانید!
3 – مالک سیمکارت ایرانسل
4 – مالک خط همراه اول
5 – مالک خط رایتل
6 – استعلا مالکیت خط ثابت تلفن
7 – استفاده از روش آزمون و خطا برای فهمیدن مالک خط مزاحم
8 – استعلام مالکیت سیمکارت را جدی بگیرید!
ترفندهایی برای استعلام سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل و شماره تلفن ثابت
تصور کنید سالهاست از یک سیمکارت استفاده میکنید، حالا شمارۀ این سیمکارت شمارۀ اصلی و کاری شماست که اپلیکیشنهای مختلفی را با این شماره نصب کردید. یکروز که برای ثبت اطلاعاتی خاص به وبسایتی مراجعه کنید، هنگام ثبتنام از شما شماره تلفن همراهی خواسته میشود که به نام خودتان است. وقتی شماره همراهتان را وارد میکنید، با این پیغام مواجه میشوید که مالک این سیمکارت نیستید. مطمئنم که شوکه میشوید! پس مالک خط تلفن همراهتان کیست؟ این سیمکارت سالها دست شما بوده، پس چطور به اسم شما نیست؟
چرا شما مالک سیمکارتتان نیستید؟
معمولاً مشترکان تلفن همراه در مواجهه با این قضیه سردرگم و عصبانی میشوند و در بسیاری موارد اپراتور تلفن همراهشان را مقصر میدانند، ولی حالتهای مختلفی برای این قضیه وجود دارد:
ممکن است زمان خرید سیمکارت، تغییر مالکیت انجام نداده باشید. این مورد وقتی پیش میآید که سیمکارتهای فعال را از موبایل فروشیها خریده باشید.
شاید سیمکارت را از شخصی هدیه گرفتید و سیمکارت به اسم آن شخص باشد. این مسئله در مورد سیمکارتهای هدیه ایرانسل بسیار اتفاق میافتد، چون ایرانسل زمانی که سیمکارت هدیه در کنار سیمکارت اصلی به مشترکان میدهد، هر دو سیمکارت را به اسم یک شخص صادر میکند.
ممکن است زمان خرید سیمکارت هنوز به سن قانونی نرسیده بودید و سیمکارت به اسم یکی از اعضای خانوادهتان باشد.
ممکن است در سیستم ثبتنام اپراتورها هنگام ثبت اطلاعات، شماره ملی شما اشتباه وارد شده باشد. از آنجاییکه در گذشته پورتالهای ثبتنام به ثبت احوال متصل نبودند، این مشکل که نوعی خطای انسانی محسوب میشود، اتفاق میافتاد.
قوانین مربوط به تعیین مالکیت خطوط تلفن همراه را بدانید!
برای اینکه با چنین شرایطی مواجه نشوید، بهتر است که قوانین مالکیت خطوط تلفن همراه را که در ادامه برایتان آوردیم، بهخوبی بدانید:
قانون اول:
مالکیت خط تلفن همراه، اطلاعاتی محرمانه است و نمیتوانید از اپراتورهای تلفن همراه درخواست کنید که نام مالک را در اختیار شما بگذارند. پس بهتر است برای این کار وقت هدر ندهید.
قانون دوم:
همۀ اپراتورها ترفندهایی را برای تعیین مالکیت خطوط تلفن همراه قرار دادند ولی تمام این ترفندها مستلزم این است که شما خط تلفن همراه مورد نظر را در دسترس داشته باشید و آن خط فعال باشد. (یعنی سیمکارت نسوخته باشد)
قانون سوم:
راههایی برای تغییر مالکیت سیمکارت وجود دارد که میتوانید بهراحتی سیمکارت فعالی را که سالهاست از آن استفاده میکنید و مالک آن نیستید، به نام خودتان ثبت کنید. پس اگر مالک سیمکارت نیستید و سیمکارتتان هنوز نسوخته است، نگران نباشید. به مراکز خدمات اپراتورتان بروید و راهنمایی بخواهید.
قانون چهارم:
اگر شمارهای مزاحمت برایتان ایجاد میکند، بهترین راه فهمیدن مالک سیمکارت، شکایت قضایی است. اپراتورها بدون دستور قضایی نمیتوانند اطلاعات اشخاص را اختیارتان قرار دهند و این اطلاعات فقط به مرجع قضایی ارائه میشود.
مالک سیمکارت ایرانسل
برای اینکه از وضعیت مالکیت سیمکارت ایرانسل مطلع شوید میتوانید از اپلیکیشن
یا ایرانسل من تحت وب استفاده کنید.
پس از نصب برنامه یا ورود به وبسایت ایرانسل من، از شما درخواست میشود تا شماره خط مورد نظرتان را وارد کنید.
بعد از وارد کردن شماره، پیامک کد ورود به برنامه برایتان ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن وارد صفحۀ اصلی برنامه “ایرانسل من” میشوید.
در اپلیکیشن ایرانسل من در بخش بالایی صفحه اصلی، نام و نام خانوادگی مالک سیمکارت نوشته شده است.
در نسخه تحت وب ایرانسل من لازم است وارد اطلاعات پرونده شوید تا نام مالک نمایش داده شود.
مالک خط همراه اول
برای خط همراه اول هم میتوانید از اپلیکیشن
نسخه IOS یا
همراه من تحت وب استفاده کنید.
پس از نصب برنامه یا وارد شدن به وبسایت همراه من لازم است تا ثبتنام کنید.
با کلیک روی بخش ثبتنام، ازشما درخواست میشود که شماره خط را وارد کنید و کد ورود به همان شماره ارسال میشود.
بعد از وارد کردن کد ورود، لازم است تا یک رمز ورود که ترکیبی از عدد و حروف انگلیسی است و حداقل هشت کاراکتر دارد را برای خودتان تعیین کنید. بعد از تایید رمز ورود، به صفحه اصلی برنامه وارد خواهید شد.
در اپلیکیشن همراه من در بخش بالایی سمت چپ اطلاعات پروفایل وجود دارد که با کلیک روی آن نام مالکیت سیمکارت برایتان نمایش داده میشود.
در وبسایت همراه من با وارد شدن به صفحه اصلی، نام مالک سیمکارت در بخش بالایی سمت چپ نوشته شده است.
یک روش نسبی هم برای پیدا کردن نام و نامخانوادگی مالک سیمکارت همراه اول وجود دارد. برای این کار لازم است شماره #۱۲۳* را از خود سیمکارت شمارهگیری کنید. در صورتیکه در سرویس جرینگ ثبتنام کرده باشید، مشخصات مالک در مرحله ثبتنام نمایش داده میشود.

مالک خط رایتل
برای رایتل هم میتوانید از سامانه مدیریت حساب رایتل و اپلیکیشن رایتل من استفاده کنید.
در نسخه تحت وب رایتل من ابتدا وارد وبسایت شوید و ثبتنام انجام دهید.
سپس وارد سامانه شوید تا بتوانید مشخصات کامل مالک سیمکارت را ببینید.
در اپلیکیشن رایتل من هم بعد از ثبتنام و ورود به صفحۀ اصلی برنامه، وارد بخش مدیریت سیمکارتها شوید. در بخش اطلاعات پرونده نام و نام خانوادگی مالک را میتوانید ببینید.

استعلا مالکیت خط ثابت تلفن
مخابرات هم در مورد مالکیت سیمکارت از اپراتورهای تلفن همراه عقب نیست و برای ارائه خدمات اینترنتی نسخه وب مخابرات من را در اختیار مشترکان قرار داده است.
با ورود به مخابرات من و ثبتنام در این وبسایت میتوانید از خدمات مختلف تلفن ثابت بهره بگیرید. و اگر میخواهید از مالکیت خط ثابت خودتان مطمئن شوید، کافیست به بخش جزییات قبض بروید و تصویر قبض را مشاهده کنید که داخل آن اسم مالک نوشته شده است.
مطلب خوبی هست ارزش خواندن را دارد